Dark
Light

Кафето може да поправи щетите на черния дроб, причинени от алкохола

14.10.2018


Ако си търсите причина за допълнителна чаша кафе сутрин, има добри новини. Кафето е евтино, повсеместно и повечето от хората толерират тази напитка.

Пиенето на повече кафе може да помогне за намаляване увреждане на черния дроб, свързано с алкохол. Това показват съществуващите проучвания. Изследователи от Великобритания са анализирали данните от девет предишни проучвания, обхващащи информация от повече от 430,000 души.

Те открили, че пиенето на две допълнителни чаши кафе на ден е свързано с 44 на сто по-нисък риск от развитие на цироза на черния дроб – заболяване, свързано с дългосрочен начин на живот на пиянство, което убива повече от един милион души всяка година в световен мащаб.

Цироза, болест на черния дроб, причинява щети и го възпрепятства от филтриране на токсините от кръвта. Заболяването се причинява от сгъстяване на нормалните тъкани.

Алкохолът е основната причина за цироза при възрастни. Може да бъде причинена от инфекция с хепатит, прекомерна консумация на алкохол, имунни нарушения и мастно чернодробно заболяване, което е свързано със затлъстяване и диабет.

Кафето съдържа съединения, които предлагат антиоксидантен ефект и има противовъзпалителни свойства. Но напитката сама не може да обърне изборите в начина на живот, които водят до цироза.
Проучване установява връзката между здравето на черния дроб и кафето
Екип от учени изследвали ефектите на кафе в близо 2000 души, които са страдали от цироза на черния дроб. Първо разделили пациентите в групи и след това започнали изследването. Ето и резултатите:
– Една чаша кафе намалява риска от цироза с 22%;
– Две чаши кафе намаляват риска с 43%;
– Три чаши кафе всеки ден осигуряват 57% по-нисък риск от цироза;
– И накрая, чрез пиене на 4 чаши кафе всеки ден може да се намали риска от цироза с 65%.
Други ползи за здравето от пиенето на кафе
– Увеличаване приема на фибри;
– Намаля риска от диабет тип 2;
– Намаля риска от болестта на Алцхаймер;
– Помага в борбата с депресията и намалява риска от самоубийство;
– Предпазва от Паркинсон;
– Намаля риска от сърдечно-съдови заболявания;
– Намаля и риска от множествена склероза;
– Намалява риска от колоректален рак;
– Кафето е мощен източник на здравословни антиоксиданти;
– Осигурява краткосрочен тласък на паметта;
– Предпазва от подагра.
Източник: Био Поглед

Вижте още от bultimes


Ние не разполагаме с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията и не гарантираме за истинността ѝ, поради което, в края на всяка статия е посочен източникът ѝ, освен ако не е авторска. Възможно е тази статия да не е истина, както и всяка прилика с действителни лица и събития да е случайна.

Харесайте ни!

Popular

1

Великани! България разби Украйна

Волейболистите от националния отбор на България изиграха днес 8-ия си мач в тазгодишната Лига на нациите. Момчетата на селекционера Джанлоренцо Бленджини победиха

About us

Here you can tell anything about yourself. uo dolorum mandamus mnesarchum te. Sit ridens persius ex. Vel noluisse perpetua consequat ex, has nostro antiopam eu. Nec esse meis eu. Dico legendos sed an, eu sed meis ferri assentior.
отидетенагоре